Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stille Gebete
BrainMeta.com Forum > Literature & Art > Poetry
Silke Lance

user posted image

Stille Gebete

Nächtelang
bin ich auf Knien gekrochen
habe mit gesenktem Haupte
flehend zu dir aufgeblickt

Die Hände zum Gebet gefaltet
habe ich solange gebetet
bis mir die Hände blutig wurden
und solange gesprochen bis keine Worte
mehr aus meinem Mund kamen

Habe gebettelt um eine Antwort
bis mir die Tränen kamen
doch bekam ich keine
Hörtest du nicht mein Flehen,
sahest du nicht meine Tränen?

Erkenne durch den Schleier
meiner Verzweiflung
du weisst die Antwort nicht
nur ich kann die Antwort wissen
ich ganz allein
nur ich kann die Antwort sein.

+Franziska+
Das höchste Glück und die bescheidene Freude ist die treue liebe zu seinem Angebeteten.. (d.h seinem liebsten, Gott und der Welt- ohne lüge, nur mit der einzig wahren feurigen Wahrheit soll man durch die Welt fliegen) die auch erwiedert wird

Ich hoffe das es ihnen bald wieder gut geht... ich weiss nicht warum sie so leiden müssen..... ihr wunderbares Talent darf nicht verschwendet werden
+Steven Curtis Lance
I wish my German were better, Silkchen Mausi, but at least I know enough to appreciate that this is really an extraordinary poem, really marvelous.

The better I get to know you, the more amazing I find you; you are inexhaustibly fascinating, and a truly gifted poet, artist, and so many other things.

Toward the light, Silke, toward the light. We have so many shared memories of poetry and poems; our life and love has been written in poetry.

I love you. Thank you for this beautiful poem. I wish everyone could read German and see how truly profound it really is. Perhaps there are many people surfing through who will be able to understand it auf Deutsch; we get so many visitors nowadays. I will go back and study it further, too, that I might understand it better, and better appreciate its texture and nuances.

I'm proud of you!

*SKWN*
Silke Lance
Thank you,Steven,my Love....
I KNOW that you understand me...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.

Home     |     About     |    Research     |    Forum     |    Feedback  

Copyright © BrainMeta. All rights reserved.
Terms of Use  |  Last Modified Tue Jan 17 2006 12:39 am